s-osvita.com.ua ЖУРНАЛ «СУЧАСНА ОСВІТА» Статьи из журнала Изучаем иностранный язык Англійська у ритмі джазу


Шановні відвідувачі сайту!

Запрошуємо відвідати наш новий сайт OSVITA.IN.NET, де ви зможете ознайомитись з актуальними пропозиціями українських і закордонних університетів і не тільки ...

https://osvita.in.net

Англійська у ритмі джазу

Журнал «Сучасна освіта» №12(64) 2009

Сьогодні актуальність досконалого знання людиною іноземної мови (а ліпше декількох) не підлягає сумніву. І ми маємо розповісти вам про цікаву і нестандартну методику, яка використовується в нашій гімназії. Безумовно, окрім неї багато й інших, цікавих і сучасних. А ґрунтується вона саме на поєднанні у вивченні мови музики, ритму і мовлення. Але спочатку звернемось до науковців.
Психологія  впливу музики   

Протягом століть люди вивчали вплив музики на свій організм, самопочуття. Перші досліди належать Авіценні, який започаткував лікування неврологічних захворювань музикою. У порівнянні з іншими видами мистецтва музика відрізняється надзвичайно сильним психофізіологічним впливом та емоційною реакцією, яка нею викликається.  

Встановлено, що музичний слух, слухова увага знаходяться у безпосередньому зв’язку з розвитком артикуляційного апарату. Розучування і виконання коротких, нескладних по мелодійному малюнку, але з чіткіим ритмом, з частими повторами пісень допомагають швидше й надовго запам’ятати артикуляцію, наголоси, вимову звуків і слів. Завдяки використанню музики і ритму психологічний клімат класу значно поліпшується, зникає напруження, підвищується емоційний тонус у дітей, підтримується зацікавленість до предмету; навіть учні, що не виявляли високих досягнень, почувають себе більш впевнено і комфортно. Цілою плеядою психологів - науковців доведено, що емоції, які стимулюють пізнавальні процеси дитини, є однією із найважливіших умов, що забезпечують ефективність процесу навчання і виховання.

Але, незважаючи на те, що музика є унікальним засобом для засвоєння навчального матеріалу, її можливості ще вивчені недостатньо.

І досвід педагогів, що вже мають певні доробки в цій галузі, є надзвичайно цінним і потребуючим вивчення та ширшого застосування.  

Джазові ритми й англійська у поєднанні

У цьому сенсі дуже цікавою і ефективною при оволодінні англійською, а також розмовною американською мовою є авторська джазова методика Carolyn Graham (Керолін Грем), професора Нью-Йоркського університету, яка викладає в американському Лінгвістичному інституті в Гарварді. Треба відмітити, що Керолін, окрім цього,  сама є видатною піаністкою і джазовою співачкою, а всі її “chants” (наспіви) озвучені всесвітньо відомими музикантами, такими як Дік Хайман, секстет Джека Джефферса та ін.

Керолін Грем є автором таких цікавих підручників як  Jazz chants, Jazz chants for children, Jazz chant fairy Tales. Це казки, вірші, пісні, покладені на джазову музику для дітей та підлітків. Надзвичайною подією з точки зору новаторства у викладанні англійської стала її збірка “Small Talk or More Jazz Chants” для дорослих, з чудовим музичним оформленням. Правду кажучи, це не просто музика, пісні, рифмовки англійською. І це зовсім не пісні. Просто ідея методики та техніки вивчення англійської та американської мови лежить в музичній джазовій основі. Smаll Talk (невеличкі діалоги) Керолін Грем – це найкраща колекція Jazz Chants (джазових наспівів).Такі розмовні тренувальні вправи, монологи, діалоги, фрази, що повторюються багато разів під джазову музику  у різному темпі та ритмі, – це дійсно унікальна техніка поєднання american English  з ритмом джазу, яку треба побачити, почути, щоб до кінця зрозуміти і оцінити. Керолін Грем геніально використовує ритми джазу для викладання американської англійської ось уже 30 років. Ми ж працюємо з дорослими та дітьми  майже 20 років за її методикою при вивченні англійської мови. І, як відмічають всі викладачі, які працюють в цьому напрямі, - така техніка і методика, що побудована на джазових ритмах, які співпадають з ритмікою мови, дає швидкий і стійкий результат.  Такі мовно-музичні тренування допомагають учням, студентам, слухачам курсів засвоїти важку звукову систему розмови, вимови і просто мови. Необхідні в житті складні фрази, які сам не побудуєш і не перекладеш (кліше, які просто необхідно вивчити, знати і використовувати), запам’ятовуються під ритмічну музику швидко і легко, і легко згадуються (почув чи згадав музику - згадав і фразу). Тобто, пам’ять активізується музичним ритмом. Ця методика дає можливість тренувати і слух, і відчуття ритму, музичні, танцювальні, рухові здібності. Тут доречною є  гра,  рольові та дидактичні ігри на уроках. І, що дуже важливо для нас, - це навчання із задоволенням, з радістю, в позитиві.  Це розвиток творчої сторони особистості як в музичному,  так і в мовному, авторському, режисерському сенсі. Діти самі із задоволенням створюють “chants” різними мовами, свої сценки і під свою музику.

Ми вчимо дітей, вони вчать нас. Окрім вирішення головної задачі - оволодіння іноземною мовою, це й обмін позитивною енергією, накопичення її для Всесвіту.

 

Викладач з англійської мови гімназії № 290

Т. Е. Войцеховська, психолог О. А. Глушко      

 

Оформите подписку на журнал "Сучасна освіта".

Только так Вы не пропустите ни одного материала. Возможно, самого важного для Вас.

07 122 2016ДОРОГІ АБІТУРІЄНТИ І ВИПУСКНИКИ ШКІЛ!

Вас вітає довідково-інформаційний портал
СУЧАСНА ОСВІТА В УКРАЇНІ І ЗА КОРДОНОМ!

Підпишіться у формі підписки (див. нижче), щоб завантажити безкоштовно журнал «Сучасна освіта», в якому навчальні заклади запрошують докладніше дізнатися про набір абітурієнтів і правилах прийому.

Журнал висилається безкоштовно на е-мейл в цифровому форматі.

Ніякого спаму! Увага! Ми не зможемо доставити пошту на домени .ru!