s-osvita.com.ua ЖУРНАЛ «СУЧАСНА ОСВІТА» Статті з журналу Вивчаємо іноземну мову IELTS, TOEFL, GRE і GMAT: 3 головні техніки читання

Англійська у ритмі джазу

Журнал «Сучасна освіта» №12(64) 2009

Сьогодні актуальність досконалого знання людиною іноземної мови (а ліпше декількох) не підлягає сумніву. І ми маємо розповісти вам про цікаву і нестандартну методику, яка використовується в нашій гімназії. Безумовно, окрім неї багато й інших, цікавих і сучасних. А ґрунтується вона саме на поєднанні у вивченні мови музики, ритму і мовлення. Але спочатку звернемось до науковців.
Психологія  впливу музики   

Протягом століть люди вивчали вплив музики на свій організм, самопочуття. Перші досліди належать Авіценні, який започаткував лікування неврологічних захворювань музикою. У порівнянні з іншими видами мистецтва музика відрізняється надзвичайно сильним психофізіологічним впливом та емоційною реакцією, яка нею викликається.  

Встановлено, що музичний слух, слухова увага знаходяться у безпосередньому зв’язку з розвитком артикуляційного апарату. Розучування і виконання коротких, нескладних по мелодійному малюнку, але з чіткіим ритмом, з частими повторами пісень допомагають швидше й надовго запам’ятати артикуляцію, наголоси, вимову звуків і слів. Завдяки використанню музики і ритму психологічний клімат класу значно поліпшується, зникає напруження, підвищується емоційний тонус у дітей, підтримується зацікавленість до предмету; навіть учні, що не виявляли високих досягнень, почувають себе більш впевнено і комфортно. Цілою плеядою психологів - науковців доведено, що емоції, які стимулюють пізнавальні процеси дитини, є однією із найважливіших умов, що забезпечують ефективність процесу навчання і виховання.

Але, незважаючи на те, що музика є унікальним засобом для засвоєння навчального матеріалу, її можливості ще вивчені недостатньо.

І досвід педагогів, що вже мають певні доробки в цій галузі, є надзвичайно цінним і потребуючим вивчення та ширшого застосування.  

Джазові ритми й англійська у поєднанні

У цьому сенсі дуже цікавою і ефективною при оволодінні англійською, а також розмовною американською мовою є авторська джазова методика Carolyn Graham (Керолін Грем), професора Нью-Йоркського університету, яка викладає в американському Лінгвістичному інституті в Гарварді. Треба відмітити, що Керолін, окрім цього,  сама є видатною піаністкою і джазовою співачкою, а всі її “chants” (наспіви) озвучені всесвітньо відомими музикантами, такими як Дік Хайман, секстет Джека Джефферса та ін.

Керолін Грем є автором таких цікавих підручників як  Jazz chants, Jazz chants for children, Jazz chant fairy Tales. Це казки, вірші, пісні, покладені на джазову музику для дітей та підлітків. Надзвичайною подією з точки зору новаторства у викладанні англійської стала її збірка “Small Talk or More Jazz Chants” для дорослих, з чудовим музичним оформленням. Правду кажучи, це не просто музика, пісні, рифмовки англійською. І це зовсім не пісні. Просто ідея методики та техніки вивчення англійської та американської мови лежить в музичній джазовій основі. Smаll Talk (невеличкі діалоги) Керолін Грем – це найкраща колекція Jazz Chants (джазових наспівів).Такі розмовні тренувальні вправи, монологи, діалоги, фрази, що повторюються багато разів під джазову музику  у різному темпі та ритмі, – це дійсно унікальна техніка поєднання american English  з ритмом джазу, яку треба побачити, почути, щоб до кінця зрозуміти і оцінити. Керолін Грем геніально використовує ритми джазу для викладання американської англійської ось уже 30 років. Ми ж працюємо з дорослими та дітьми  майже 20 років за її методикою при вивченні англійської мови. І, як відмічають всі викладачі, які працюють в цьому напрямі, - така техніка і методика, що побудована на джазових ритмах, які співпадають з ритмікою мови, дає швидкий і стійкий результат.  Такі мовно-музичні тренування допомагають учням, студентам, слухачам курсів засвоїти важку звукову систему розмови, вимови і просто мови. Необхідні в житті складні фрази, які сам не побудуєш і не перекладеш (кліше, які просто необхідно вивчити, знати і використовувати), запам’ятовуються під ритмічну музику швидко і легко, і легко згадуються (почув чи згадав музику - згадав і фразу). Тобто, пам’ять активізується музичним ритмом. Ця методика дає можливість тренувати і слух, і відчуття ритму, музичні, танцювальні, рухові здібності. Тут доречною є  гра,  рольові та дидактичні ігри на уроках. І, що дуже важливо для нас, - це навчання із задоволенням, з радістю, в позитиві.  Це розвиток творчої сторони особистості як в музичному,  так і в мовному, авторському, режисерському сенсі. Діти самі із задоволенням створюють “chants” різними мовами, свої сценки і під свою музику.

Ми вчимо дітей, вони вчать нас. Окрім вирішення головної задачі - оволодіння іноземною мовою, це й обмін позитивною енергією, накопичення її для Всесвіту.

 

Викладач з англійської мови гімназії № 290

Т. Е. Войцеховська, психолог О. А. Глушко      

 

Оформите подписку на журнал "Сучасна освіта".

Только так Вы не пропустите ни одного материала. Возможно, самого важного для Вас.