s-osvita.com.ua ЖУРНАЛ «СУЧАСНА ОСВІТА» Статьи из журнала Школы, лицеи, гимназии Якщо у вас обдарована дитина....

Інновації в навчанні

Журнал «Сучасна освіта» №10(72) 2010

Компанія “Майкрософт Україна” за підтримки Міністерства освіти і науки України провела онлайн-дослідження “Інновації в навчанні”. 83% респондентів відзначили, що основною перешкодою на шляху поширення інформаційних технологій у навчальному процесі є недостатня кількість ком-п’ютерів для учнів. Метою дослідження був вимір ступеня проникнення інновацій в українську систему освіти та рівень використання сучасних технологій учителями та учнями.За наявною офіційною статистикою забезпечення комп’ютерною технікою сільських шкіл в Україні становить 97,8%, а міських - 93,4%. При цьому на початку 2010/2011 навчального року в Україні на 1 персональний комп’ютер доводиться 28 учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Для порівняння, у Європі та США в середньому аналогічний показник становить 5-7 чоловік на 1 ПК. Одержавши в результаті дослідження відгуки українських учителів про недостатню комп’ютеризацію, можна зробити кілька висновків. По-перше, про те, що технологічна база вже комп’ютеризованих шкіл застаріла й не відповідає сучасним вимогам. По-друге, і це відзначили під час дослідження самі вчителі, існує проблема недостатньої інтеграції наявних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) до освітнього процесу.

 

Дослідження також показало, що педагоги й учні мають більше доступу до ІКТ за межами школи, ніж у класі. Наприклад, 70% учнів мають доступ до комп’ютерів поза школою, 74% мають мобільний телефон. При цьому яких-небудь істотних відмінностей у цих показниках для різних регіонів України не спостерігається. Звідси випливає, що вчителям необхідно розширити позакласне навчання для підвищення навчального потенціалу, який мають ІКТ.

Крім того, у дослідженні відзначається, що підготовленість у сфері ІКТ для вчителів уже не є найсерйознішою перешкодою для використання інформаційних технологій у навчанні - про це заявили 67% опитаних. Це говорить про підвищення рівня володіння ІКТ самими вчителями й сформований потенціал з більш ефективного впровадження ІКТ в освіті. Втім, існують деякі регіональні відмінності в значенні цього показника. Так, якщо в Чернігівській області підготовленість у сфері ІКТ 78% учителів не оцінюють як серйозну перешкоду, то в Миколаївській області таких лише 61%.

Звіт за підсумками дослідження був складений на основі опитування 3864 українських педагогів, проведеного навесні 2010 року. Він відображає відношення й власну позицію щодо інтеграції інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) до процесу освіти. Це дослідження буде проводитися щорічно, і воно допоможе відслідковувати якісні зміни в українській освіті й темпи впровадження інновацій серед українських педагогів.
Владислав Радиш, директор по роботі з державними органами й навчальними закладами “Майкрософт Україна”, відзначає: “ Сфера освіти - це пріоритетна область розвитку для побудови в Україні економіки знань - економіки нового типу, побудованої на інноваціях. Наше завдання - допомогти державі розвивати цю сферу ефективніше. Такі ініціативи Microsoft, як програма “Партнерство в навчанні” і конкурс “Вчитель-новатор” спрямовані на те, щоб передовий досвід кращих викладачів поширювався й приносив свої плоди суспільству. Тисячі українських викладачів підтримали наші починання й взяли участь в оцінці рівня використання ІКТ у навчальному процесі. Сподіваємося, що їх прагнення й побажання знайдуть підтримку з боку держави й соціально відповідального бізнесу, щоб впровадження інноваційних навчальних практик привело до прогресу країни в цьому напрямку”.

В Україні програма “Партнерство в навчанні” стартувала в 2003 році й стала результатом меморандуму, підписаного Міністерством освіти і науки України та корпорацією Microsoft. Ресурс є продовженням конкурсу “Вчитель-новатор”, який уже сьомий рік проводить Microsoft в Україні за допомогою Міністерства освіти і України та Академії педагогічних наук України.

В 2009 році компанія “Майкрософт Україна” запустила онлайнову соціальну мережу для українських педагогів “Партнерство в навчанні”. За короткий час свого існування сервіс перетворився на дискусійний майданчик і інструмент спілкування між педагогами різних регіонів країни. Можливості сервісу дозволяють учасникам мережі спілкуватися між собою, обмінюватися навчальними й методичними матеріалами.
Повністю звіт про дослідження “Інновації в навчанні” доступний за адресою http://rsinlearningnetwork.com.

Інформація надана компанією “Майкрософт Україна”

Оформите подписку на журнал "Сучасна освіта".

Только так Вы не пропустите ни одного материала. Возможно, самого важного для Вас.

 

 

07 122 2016ДОРОГІ АБІТУРІЄНТИ І ВИПУСКНИКИ ШКІЛ!

Вас вітає довідково-інформаційний портал
СУЧАСНА ОСВІТА В УКРАЇНІ І ЗА КОРДОНОМ!

Підпишіться у формі підписки (див. нижче), щоб завантажити безкоштовно журнал «Сучасна освіта», в якому навчальні заклади запрошують докладніше дізнатися про набір абітурієнтів і правилах прийому.

Журнал висилається безкоштовно на е-мейл в цифровому форматі.

Ніякого спаму! Увага! Ми не зможемо доставити пошту на домени .ru!