s-osvita.com.ua ЖУРНАЛ «СУЧАСНА ОСВІТА» Статьи из журнала Знакомьтесь - профессия! Магістри подорожей.

Магістри подорожей.

Журнал «Сучасна освіта» №12(84) 2011

Вибираємо фах у сфері туризму

Люди бажають подорожувати. Саме для них відкривають нові туркомпанії, будують готелі та розширюють асортимент послуг. Зрозуміло, в готелях і турфірмах хтось повинен працювати. Тому сьогодні в сфері туризму і готельного сервісу затребувані будь-які фахівці, і попит на них буде тільки рости.
Хто працює в туризмі

Менеджер з продажу турів - це фахівець, який працює з клієнтами. Він відповідає на телефонні дзвінки в офісі, приймає замовлення на тур, займається його підготовкою та оформленням документів. У його обов’язки входить складання договору з відвідувачем, бронювання місць в готелі, оформлення авіаквитків і візи. Якщо візу затримали або місць в готелі не виявилося, винуватим визнають саме туроператора. Крім того, менеджер може супроводжувати групу за кордон або зустрічати іноземних туристів у аеропорту. Правда, для цього необхідна спеціальна освіта і знання хоча б однієї іноземної мови.
Топ-менеджер керує туристичним бізнесом. Його робота націлена не на клієнта, а на збільшення прибутку підприємства, розвиток і розширення ринку. Він підписує важливі контракти, веде переговори, впливає на рекламну політику та маркетингові рішення, працює з персоналом. Йому підпорядкована команда менеджерів більш низького рангу. Топ-менеджер з туризму зобов’язаний досконало знати англійську, а в ідеалі - дві-три іноземні мови (одну - європейську, іншу - східну).
Travel manager (тревел-менеджер) теж має високий статус. У його обов’язки входить розробка індивідуальних і корпоративних турів. Таких фахівців називають координаторами поїздок. Вони повинні знати курортні місця, готелі, режими в’їзду в різні країни, вміти працювати з рахунками, кредитними картками, бронювати готелі та авіаквитки. Оскільки тревел-менеджер укладає договори з приймаючою стороною (найчастіше це іноземці), від нього вимагається вільне володіння як мінімум англійською мовою, навички підготовки комерційних пропозицій та ведення переговорів, знання і неухильне виконання правил ділового етикету.
Крім менеджерів в туристичному бізнесі працюють гіди. Вони супроводжують туристичні групи в країни перебування. Екскурсовод зобов’язаний вільно говорити однією або декількома іноземними мовами, знати історію, культуру, традиції тієї країни, де працює. У нього повинна бути приємна зовнішність і чітка дикція.
Існує ще й сфера хостес (прийом гостей), яка не менш важлива, чим управління. Сюди входять адміністратори готелів, метрдотелі, офіціанти, портьє і покоївки. Перш ніж стати адміністратором, доведеться пройти всі сходинки кар’єри, інакше ви навряд чи розберетеся в складній структурі готельного бізнесу.

Підводні камені кар’єри

Робота в сфері туризму - це перш за все практика і лише потім освіта. Навіть якщо в дипломі написано «менеджер», відразу після інституту вас навряд чи візьмуть на керівну посаду. Будьте готові до того, що починати доведеться з нижчих позицій. Один почне кар’єру з посади секретаря на ресепшен, інший - з портьє, третій - з кур’єра. Далі все залежить від працездатності, цілеспрямованості та бажання вчитися.
Прагнення провести співробітника всіма сходинками кар’єрної драбини - не проста примха роботодавців. Специфіка турбізнесу така, що, не знаючи азів, не розуміючи суті роботи своїх підлеглих, ви навряд чи зможете стати хорошим керівником і грамотно вибудувати бізнес. Більше того, у багатьох компаніях серед обов’язкових вимог до кандидата - здатність замінити свого підлеглого. Наприклад, під час великого свята топ-менеджер повинен у разі необхідності зуміти розважити гостей, під час напливу гостей в готелі - швидко і грамотно розмістити їх, встигнувши поспілкуватися з їхніми дітьми будь-якими іноземними мовами.
Якщо ж говорити про вимоги роботодавців, то їх можна розділити на три групи: практичне знання прикладного менеджменту туристичного, готельного, авіаційного або екскурсійного підприємства, володіння іноземною мовою, в тому числі спеціалізованою лексикою, і основними комп’ютерними програмами Amadeus, Sabre, Galileo. Вимоги до топ-менеджерів - це навички стратегічного і тактичного управління, знання HR-технологій, вміння мотивувати людей, ставити завдання і отримувати зворотний зв’язок.

Хочеш вчитися?

Спеціальності, пов’язані з туристичною сферою, - одні з найпопулярніших у абітурієнтів.
Вибравши спеціалізацію в одному з напрямів цієї сфери, ви зможете стати професіоналом турбізнесу.
Туризм. Головне, чого тут навчають, - продавати послуги. Вступивши на цю спеціальність, ви станете знавцем туристичного ринку та географії туризму. Вас навчать яскраво описувати клієнту країну і місцевість, куди той збирається їхати, визначати плюси і мінуси відпочинку в різних державах і на різних континентах, де краще купувати валюту, яким транспортом зручніше користуватися, які ресторани краще обходити стороною, як вести себе в країні з чужою культурою.
У роботі фахівців з туристичних послуг найголовніше - переконувати, тому студентів навчають грамотно і красиво говорити, використовувати правильну інтонацію, підбирати потрібну лексику. Головними предметами для вас стануть іноземні мови, туристське ресурсоведіння, економіка туристичного ринку, мотивація споживача послуг.
Екскурсійно-музейна діяльність. Ця спеціалізація теж вимагає красномовства, адже головне завдання фахівця - зацікавити клієнта, розповісти йому про нюанси того чи іншого маршруту. Багато випускників, які вибрали цю спеціальність стають гідами. Тому основними дисциплінами для вас стануть ті, що пов’язані з екскурсійними послугами. Ви будете вивчати релігійні та гастрономічні традиції різних країн, адже гіду доводиться не тільки розповідати про визначні пам’ятки, а й супроводжувати туристів у готель і ресторан. Крім того, вам знадобляться дисципліни, пов’язані з культурою і мистецтвом: література, країнознавство, соціолінгвістика, без знання яких неможливо уявити навіть найскромнішу екскурсію. Практику гіда можна розпочати і будучи студентом.
Менеджмент організації. В першу чергу ви освоїте економіку організації, фінансовий і стратегічний менеджмент, маркетинг, бізнес-планування, управлінську психологію, управління персоналом. Все це знадобиться для того, щоб знаходити і пропонувати досвідченим мандрівникам нові об’єкти для ознайомлення і відпочинку. Вас навчать створювати маршрути, підбирати близько розташовані готелі, визначати, який транспорт зможе доставити туристів, продумувати екскурсійну програму.
Економіка і управління. Ця спеціальність призначена для майбутніх економістів. Отримавши її, ви будете готові керувати турфірмами, готелями і навіть відкрити свою справу. Але перш ніж мріяти про власний готель чи ресторан, вам доведеться ознайомитися з економікою ресторанно-готельного бізнесу, стратегічним менеджментом в туризмі та бухобліком. Крім того, вам потрібно буде засвоїти різницю між турами для лікування і відпочинку, екзотичними і VIP-турами, навчитися розподіляти відпочиваючих на групи: спортивні, для дітей, розважальні і т. д. Крім загальноприйнятих туристських інформаційних програм майбутні економісти-менеджери вивчають 1С для роботи з бухгалтерськими документами, Microsoft Project для керування проектами. В області маркетингу знадобляться навички прогнозування продажів і сегментування ринку.
Світ подорожей захоплюючий і дивовижний. Важко уявити, які маршрути можуть бути запропоновані нам завтра і ... які фахівці потрібні у сфері турізму. І так, представляємо дещо незвичну, але цілком реальну вакансію.
Найкраща в світі робота в сфері туризму

Шведський жіночий журнал «Amelia» відкрив вакансію спеціаліста з пляжного відпочинку. Оголошення про роботу з’явилося у виданні кілька днів тому. За словами редактора журналу, на нього вже відгукнулися сотні людей.
В описі посади тестера пляжів йдеться, що успішному претенденту потрібно буде відвідати кілька пляжів у різних частинах світу і скласти докладні звіти про те, як йому відпочивалося на них.
При цьому фахівець повинен вміти плавати, тривалий час залишатися на пляжі, любити читати книги і спілкуватися з новими людьми. Крім власне лежання на пляжі тестеру належить також відвідувати розташовані біля моря заклади, ходити на різні процедури, що надаються курортом, а також пірнати з трубкою.
Той, хто отримає роботу тестера пляжу, повинен буде поїхати на Корсику, потім у Кейптаун, а потім в азіатські країни. Робота буде мати тимчасовий характер - на неї піде близько місяця, за що тестер отримає приблизно 35 тисяч шведських крон (майже чотири тисячі євро).
Редактор «Amelia» підкреслила, що оголошення не є розіграшем, і його поява на початку квітня виявилася простим збігом. Коли вакансія тестера пляжів буде закрита, не повідомляється.


За матеріалами
Людмили БОЄВОЇ,
www.zarplata.ru,
www.horeca-consulting.biz

Оформите подписку на журнал "Сучасна освіта".

Только так Вы не пропустите ни одного материала. Возможно, самого важного для Вас.

07 122 2016ДОРОГІ АБІТУРІЄНТИ І ВИПУСКНИКИ ШКІЛ!

Вас вітає довідково-інформаційний портал
СУЧАСНА ОСВІТА В УКРАЇНІ І ЗА КОРДОНОМ!

Підпишіться у формі підписки (див. нижче), щоб завантажити безкоштовно журнал «Сучасна освіта», в якому навчальні заклади запрошують докладніше дізнатися про набір абітурієнтів і правилах прийому.

Журнал висилається безкоштовно на е-мейл в цифровому форматі.

Ніякого спаму! Увага! Ми не зможемо доставити пошту на домени .ru!