s-osvita.com.ua ЖУРНАЛ «СУЧАСНА ОСВІТА» Статьи из журнала Высшее образование Вища освіта України: нові виклики


Шановні відвідувачі сайту!

Запрошуємо відвідати наш новий сайт OSVITA.IN.NET, де ви зможете ознайомитись з актуальними пропозиціями українських і закордонних університетів і не тільки ...

https://osvita.in.net

Вища освіта України: нові виклики

Журнал «Сучасна освіта» №12(64) 2009

  26-28 листопада 2009 року в Києві відбулася ІV Міжнародна науково-практична конференція “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору”, провідним організатором якої виступив факультет психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Метою заходу постали презентація та аналіз суперечливих та критичних думок щодо входження України в європейський освітній простір та перспектив розвитку національної вищої школи.

Чому  Болонський процес не буде завершено у 2010 році? Як триває реформація систем вищої осві-ти в європейських країнах та які конструктивні результати реформ маємо в Україні? Які основні проблеми постають на шляху запровадження стандартів європейського освітнього простору?

На ці та інші запитання шукали відповідь учасники конференції: представники Міністерства освіти та науки України, ректори, декани та викладачі ВНЗ різних форм власності, представники Академії педагогічних наук України, науковці та представники громадських організацій, що опікуються проблемами вищої освіти, з України, Росії, Білорусі, Польщі, Швеції, Мексики. Загалом за три дні роботи конференції в ній взяли участь більше 900 учасників (600 учасників конференції та близько 300 учасників тренінг-марафону).

Робота конференції була розпочата 26 листопада Пленарним засіданням, у роботі якого взяли участь більше 300 учасників. Основним вектором проблем, що обговорювалися на пленарному засіданні стали концептуальні засади реформування системи вищої освіти України: питання взаємодії з ринком праці, проблеми національної системи кваліфікації, значення сучасного освітнього менеджменту, ціннісні компетентності як невід’ємна складова підготовки фахівців з вищою освітою, роль вищої школи в системі соціальних стосунків, аналіз ставлення до реформ у суспільстві та їх адекватного сприйняття.

Доповідачами пленарного засідання стали: Степко М.Ф. - перший заступник директора Інституту вищої освіти АПН України, член-кор. АПН України; Луговий В.І. - віце-президент АПН України, директор Інституту вищої освіти АПН України; Зіньковський Ю.Ф. - дійсний член Академії педагогічних наук України, заслужений діяч науки і техніки України (Національний технічний університет “Київський політехнічний інститут”); Заболотний В.М. - ректор Міжнародного Інституту Бізнесу; Свінціцький А.С. - проректор з науково-педагогічної, лікувальної роботи та післядипломної освіти, декан з інтернатури Національного медичного університету імені О.О. Богомольця; Бугров В.А. - проректор з науково-педагогічної роботи Київського національного університету імені Тараса Шевченка.

Робота конференції продовжилася секційними засіданнями за напрямами роботи конференцій:

1. Болонський процес і перспективи розвитку вищої освіти в Україні, Європі та світі

2. Управління якістю освіти: досвід та інновації

3. Моніторинг якості освіти: засоби та технології

4. Новітні засоби навчання: проблеми впровадження та стандартизації

5. Сучасний освітній менеджмент: економічні, організаційні та психологічні засоби реалізації в Україні, Європі та світі

6. Психологічні, педагогічні та організаційні умови запровадження європейських стандартів вищої освіти в Україні.

Другий день конференції розпочався роботою Презентаційної секції, формат якої передбачав демонстрацію реальних досягнень в процесі реформування вищої освіти України, обговорення проблемних моментів та пошук спільних рішень щодо оптимізації впровадження відповідних реформ у ВНЗ країни.

Вступне слово на презентаційній секції мала Маноха І.П. - професор, декан факультету психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка. На розсуд аудиторії був представлений огляд результатів впровадження Болонського процесу в різних країнах Європи: позитивний досвід та колізії, що спіткали на цьому шляху освітян Франції, Німеччини, Австрії, Росії. За словами Манохи І.П., Болонський процес можна вважати європейським виміром сьогодення. Не є виключенням і Україна, що вже фактично перейшла на кредитно-трансферну систему: введена двоступінчата система вищої освіти “бакалаврат - магістратура”, ВНЗ перейшли на 100-бальну систему оцінювання знань, з цього року студенти отримуватимуть додатки до дипломів європейського зразка. Україна, таким чином, стає повноправним учасником європейського ринку освітніх послуг, а випускники українських ВНЗ отримують всі можливості для підвищення кваліфікації, професійного зростання та працевлаштування не лише на Батьківщини, але і поза її межами.

Знаковою подією у рамках конференції стала презентація 6-томного видання „Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору”. Дописувачами видання стали близько 650 фахівців: державних діячів, науковців, викладачів, адміністраторів ВНЗ, - усіх тих, хто на власному досвіді пізнає реалії впровадження Болонського процесу в Європі та зокрема в Україні. Загальний обсяг видання - близько 200 умовних друкованих аркушів.  Це видання продовжило тематичну серію, видану за матеріалами конференцій попередніх років (загалом 18 томів) і постає найбільш представницьким науковим виданням з питань інтеграції України до європейського освітнього простору.

27-28 листопада в рамках конференції відбувся традиційний тренінг-марафон „Навчання-Якість-Моніторинг” (більше 60 майстер-класів, work-shops, тренерських майстерень та демонстраційних занять). Упродовж марафону учасники (цьогоріч їх було близько 300) мали змогу відвідати:

• Освітні тренінги

• Бізнес-тренінги

• Громадські тренінги

• Психологічні тренінги

За результатом опитування учасників тренінг-марафону будуть визначені найбільш популярні тренери, які отримають змогу провести повноформатні тренінги на факультеті психології вже у грудні 2009 року.

Цьогорічна конференція засвідчила, що інтерес до проблематики впровадження Болонського процесу в Україні не тільки не вщухає, але і підвищується. Залишається чимало відкритих питань, пов’язаних із збереженням найкращих національних освітніх традицій в умовах глобалізації освітнього ринку, забезпеченням належної якості освітніх послуг та її моніторингом, впровадженням новітніх засобів навчання, необхідною умовою вирішення яких є відкритий діалог та можливість обміну передовим досвідом між освітянами з усієї України та їх колегами з різних країн Європи. Організатори заходу запевнили, що конференція “Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору” і надалі виступатиме площадкою для такого інтеграційного діалогу, збираючи усіх небайдужих до долі вищої освіти України.

 

І. В. Клименко,

заступник декана факультету
психології з інформаційно-видавничих питань

 

 

Оформите подписку на журнал "Сучасна освіта".

Только так Вы не пропустите ни одного материала. Возможно, самого важного для Вас.

07 122 2016ДОРОГІ АБІТУРІЄНТИ І ВИПУСКНИКИ ШКІЛ!

Вас вітає довідково-інформаційний портал
СУЧАСНА ОСВІТА В УКРАЇНІ І ЗА КОРДОНОМ!

Підпишіться у формі підписки (див. нижче), щоб завантажити безкоштовно журнал «Сучасна освіта», в якому навчальні заклади запрошують докладніше дізнатися про набір абітурієнтів і правилах прийому.

Журнал висилається безкоштовно на е-мейл в цифровому форматі.

Ніякого спаму! Увага! Ми не зможемо доставити пошту на домени .ru!