s-osvita.com.ua ЖУРНАЛ «СУЧАСНА ОСВІТА» Статьи из журнала Высшее образование Зіркові професії для допитливих та небайдужих


Шановні відвідувачі сайту!

Запрошуємо відвідати наш новий сайт OSVITA.IN.NET, де ви зможете ознайомитись з актуальними пропозиціями українських і закордонних університетів і не тільки ...

https://osvita.in.net

Зіркові професії для допитливих та небайдужих

 журнал "Сучасна освіта" №4, 2009У цьому році Харківській державній академії культури виповнюється 80 років. Ми сердечно вітаємо усіх, чия доля пов’язана з долею цього ВНЗ! А з проханням познайомити наших читачів з дуже цікавими та актуальними спеціальностями, про деякі з котрих мріє чимало юнаків та дівчат, і якими можна оволодіти в академії, ми звернулися до її ректора - заслуженого діяча мистецтв України, член-кореспондента Академії мистецтв України, повного кавалера ордена “За заслуги”, доктора історичних наук, професора Василя Миколайовича Шейко. - Василе Миколайовичу, наскільки усвідомлений підхід, на Ваш погляд, виявляють абітурі-єнти, які вступають на творчі спеціальності? Розкажіть, будь-ласка, про творчий конкурс на факультеті театрального і кіно- мистецтва? Що б ви порадили молоді, яка мріє про кар’єру актора, телеведучого чи режисера?

      - Великою популярністю в абітурієнтів користуються творчі факультети, зокрема театрального мистецтва, кіно-, телемистецтва. Конкурс на ці факультети складає в середньому 6-7 осіб на місце, за окремими спеціалізаціями доходить до 10-15 осіб. Наскільки усвідомлено абітурієнти підходять до вибору майбутніх творчих спеціальностей, можна судити за досвідом приймальних кампаній різних років. Рівень такої усвідомленості деякою мірою відповідає рівню творчих робіт, які представляють для комплексного фахового випробування. Адже для того, щоб підготуватися до іспиту, треба мати не тільки широку гуманітарну і почасти технічну підготовку, але і зняти так звану “творчу роботу”, завдання якої для різних спеці-альностей на факультеті кіно-, телемистецтва різні. Так, майбутній оператор у такій творчій роботі має продемонструвати уміння поставити світло на зйомці, сформувати композиційне рішення кадру та інші власні операторські таланти. При цьому, крім “домашньої” операторської роботи, абітурієнт повинен вміти зняти гіпсову модель у павільоні з певною постановкою світла, здійснити під час іспиту зйомку сюжета “на натурі” та надати приймальній комісії серію фотографій у певному жанрі. Безумовно, підготовка до такого іспиту перетворюється на ретельний, але цікавий процес.
       Не менш усвідомленим є вибір і у майбутніх режисерів і телерепортерів. Уміння виявити акторські здібності, емоційність, уміння володіти своїм тілом перевіряється під час комплексного фахового вступного випробування за спеціалізацією “режисер телебачення”. Абітурієнт повинен уміти розробити режисерський етюд з заданої теми, проаналізувати екранний твір, визначити його жанр, тему. Такий фаховий комплексний іспит є серйозною перевіркою не тільки необхідних знань, умінь, навичок, а і мотивації вибору абітурієнтом майбутньої професії.
      Повною мірою це стосується і телерепортерства, коли під час вступного іспиту перевіряється уміння описати інформаційну подію, яка запам’яталася, прочитати складний інформаційний текст та інші якості майбутнього студента. При цьому всі спеціальності факультуту кіно-, телемистецтва пов’язані із взаємодією з технікою. Знання та уміння володіти нею перетворюються на необхідну умову успішного проходження конкурсного випробування. Тому молоді, яка мріє вступати на творчі факультети, можна побажати бути допитливими, цікавитися оточуючим світом, людьми, культурними подіями. Молодь повина привчитися до гострого сприйняття дійсності, адже це є основою роботи в кіно та на телебаченні.

- З чим сьогодні пов’язана актуальність такого напряму підготовки як документознавство та інформаційна діяльність?

     - У контексті інформатизації українського суспільства все більш актуальною стає підготовка висококваліфікованих фахівців у сфері документальних комунікацій та інформаційно-аналітичної діяльності, що є пріоритетними напрямами навчання для спеціальності (напряму) “Документознавство та інформаційна діяльність” Харківської державної академії культури (ХДАК). Така спеціальність є важливою та затребуваною вимогами сучасного суспільства для забезпечення будь-якої галузі та особливо управлінської сфери відповідною інформаційною інфраструктурою.
     Головна специфіка “харківської школи” документознавства та інформаційної діяльності - це насичення змісту та форм  документознавчого навчання засобами комп’ютерних та інтернет-технологій, які є сучасним інструментарієм документальних комунікацій на ринку праці. Йдеться про комплексну гуманітарно-комп’ютерну підготовку студентів, що дозволяє їм по закінченні працювати фахівцями з інформаційно-діловодської сфери діяльності, і одночасно бути кваліфікованими користувачами персонального комп’ютера в кадрових і архівних підрозділах різних організацій та установ; в інформаційно-аналітичних службах управлінських структур та органів державної влади, в інформаційних центрах науково-освітньої сфери, інформаційно-рекламних та інформаційно-патентних структурах, інших інформаційно-документних підрозділах організацій.

- Чому сьогодні на одному факультеті поєднані бібліотекознавство та інформатика?

     - Головною метою  роботи факультету бібліотекознавства та інформатики є підготовка фахівців нової формації, які кваліфіковано використовують переваги новітніх комп’ютерних та інформаційних технологій щодо генерування, систематизації, зберігання та надання в користування електронних ресурсів бібліотек, організації автоматизованих бібліотечно-інформаційних систем та мереж, виробництва принципово нових інформаційних продуктів та послуг на основі використання інтернет-сервісів і технологій.
Бібліотекар третього тисячоліття - це аналітик, який володіє сучасними технологіями обробки величезних масивів електронної інформацїї, створення інноваційних пошукових та інтелектуальних систем, ефективно управляє базами даних і знань. Якісна підготовка студентів факультету забезпечується широким спектром соціо-гуманітарних, фундаментальних та професійно-орієнтованих дисциплін, організацією виробничої практики на базі провідних бібліотек України, залученням до активної участі у науково-дослідній роботі, запровадженням у навчальний процес сучасних освітніх та інформаційних технологій.

- Як складається творча доля Ваших випускників? Найбільш яскраві особистості - хто вони?

     - Наші випускники є гордістю академії. Близько вісімдесяти з них удостоєні державних почесних звань, серед яких: народна артиста України А. Мамченко, заслужені артисти України М. Рачинський, В. Плескунов,
Т. Толейчук, О. Сокіл, Ф. Лостовський, С. Орлова, заслужені діячі мистецтв Ю. Старченко, Є. Бортник,
В. Ірха, В. Біленька, Л. Корольова, Р. Целінський, В. Ярошик, В.  Ракитянська та інші. Серед випускників академії В. Рожок - ректор Націанальної музичної академії Чайковського, заслужений діяч мистецтв України, доктор мистецтвознавства, професор Остапенко - генеральний директор Національної філармонії України, який неодноразово обіймав посаду Міністра культури та мистецтв України, народний артист України, професор. До речі, нинішній ректор академії - теж її колишній випускник.

 

Оформите подписку на журнал "Сучасна освіта".

Только так Вы не пропустите ни одного материала. Возможно, самого важного для Вас.

07 122 2016ДОРОГІ АБІТУРІЄНТИ І ВИПУСКНИКИ ШКІЛ!

Вас вітає довідково-інформаційний портал
СУЧАСНА ОСВІТА В УКРАЇНІ І ЗА КОРДОНОМ!

Підпишіться у формі підписки (див. нижче), щоб завантажити безкоштовно журнал «Сучасна освіта», в якому навчальні заклади запрошують докладніше дізнатися про набір абітурієнтів і правилах прийому.

Журнал висилається безкоштовно на е-мейл в цифровому форматі.

Ніякого спаму! Увага! Ми не зможемо доставити пошту на домени .ru!