s-osvita.com.ua ЖУРНАЛ «СУЧАСНА ОСВІТА» Статті з журналу Знайомтесь - професія! Чи елітна професія - політолог?

Авіаційні професії знову в списку найбільш затребуваних в Україні і в світі

журнал «Сучасна освіта» №3-4, 2016 рік

У міжнародній авіаційній індустрії працює понад 56 млн. чоловік, і внесок авіаційного бізнесу в світову економіку в три з половиною рази більший, ніж будь-якої іншої індустрії. Авіація грає помітну роль в житті сучасного суспільства, і авіаційні професії знову знаходяться в списку найбільш привабливих і перспективних спеціальностей в Європі, країнах СНД і по всьому світу.

Авіавиробники прогнозують, що менш ніж через 20 років авіакомпаніям буде поставлено від 27 до 35 тисяч нових повітряних суден: від регіональних Embraer, Bombardier і SSJ до широкофюзеляжних Airbus A380 і Boeing 787. Високі обсяги постачань нових літаків обумовлені не тільки зростаючим попитом на повітряні перевезення, але і виведенням з експлуатації застарілої техніки.

Однак не тільки літаки і вертольоти з часом «йдуть на заслужений відпочинок». Вихід на пенсію досвідчених авіаційних фахівців і нестача нових кадрів призводить до того, коли нестача кваліфікованого персоналу починає чинити негативний вплив на плани авіаперевізників по розширенню бізнесу. Дана тенденція вже спостерігається в країнах Азії і незабаром може досягти інших регіонів, зокрема СНД.

"У 1990-х - початку 2000-х авіація була далеко не найпопулярнішою професією, особливо в Східній Європі. Всі хотіли стати бізнесменами, управлінцями, юристами і т.д. В результаті, сьогодні ми бачимо, що в деяких галузях спостерігається надлишок фахівців, в той час як в інших, зокрема в авіації, гостро відчуваються наслідки 15-20-річної прогалини в підготовці нових кадрів", - коментує Кястутис Волунгявічюс, глава навчального центру FL Technics Training.

Сьогодні авіаційні професії знову знаходять свою популярність. На відміну від таких сегментів, як юриспруденція або медицина, авіаційні фахівці не прив'язані до якоїсь однієї країни або регіону. Більш того, фахівці з європейськими ліцензіями можуть працювати в більшості країн світу.

Не обов'язково перебиратися до Китаю чи Індії, щоб реалізуватися як професіонал авіації. Середній місячний оклад ліцензованих авіаційних механіків в Європі сягає 4000 євро. Для порівняння, середній рівень заробітної плати в країнах Західної Європи становить приблизно 1500-1900 євро на місяць. У Східній Європі і СНД цей показник ще нижчий.

На думку Boeing, в Європі має щорічно випускатися понад 5 000 молодих авіаційних інженерів і техніків, щоб відповідати зростаючому попиту на таких фахівців. Сьогодні в регіоні готується тільки половина від необхідного числа.
"Професія пілота, без сумніву, теж перспективна, однак з кожною новою моделлю літака виробники прагнуть максимально знизити робоче навантаження на пілотів. Це, в свою чергу, веде до того, що авіаційна техніка стає складнішою в обслуговуванні, і провайдери технічного обслуговування змушені постійно інвестувати в нових фахівців і підвищувати кваліфікацію існуючого персоналу. Це одна з основних причин, по яким професія пілота сьогодні поступилася своєю першістю авіаційним механікам в списку найперспективніших авіаційних професій. Ми впевнені, що кожен, хто вже вибрав або тільки розглядає авіацію як свою професію, зможе з успіхом стати частиною нового покоління авіаційних професіоналів, і виведе індустрію на нову висоту", - поділився Кястутис Волунгявічюс.

Дерело: http://www.fltechnics.lt/