ВСТУПНА КАМПАНІЯ - 2024

Кращі українські університети чекають тебе. Довідник технікумів і коледжів України

ВСТУПНА КАМПАНІЯ - 2024 ВСТУПНА КАМПАНІЯ - 2024

НАВЧАННЯ УКРАЇНЦІВ ЗА КОРДОНОМ

Університету світу чекають тебе: умови вступу, вартість навчання, гранти і стипендії

НАВЧАННЯ УКРАЇНЦІВ ЗА КОРДОНОМ НАВЧАННЯ УКРАЇНЦІВ ЗА КОРДОНОМ

Современное образование (Украина и мир)

Современное образование (Украина и мир)

Современное образование (Украина и мир) Современное образование (Украина и мир)

Читати новий номер журналу


Шановні відвідувачі сайту!

Запрошуємо відвідати наш новий сайт OSVITA.IN.NET, де ви зможете ознайомитись з актуальними пропозиціями українських і закордонних університетів і не тільки ...

https://osvita.in.net


 

электронная подписка

ДОРОГІ АБІТУРІЄНТИ І ВИПУСКНИКИ ШКІЛ!

Ми підготували для вас корисний сервіс «Безкоштовну он-лайн передплату» на свіжий випуск журналу «Сучасна освіта». Щоб підписатись, заповніть форму (внизу).

Ви будете отримувати на електронну пошту номер журналу одразу після його виходу в світ.

На сторінках журналу завжди актуальна інформація, поради, як правильно вибрати навчальний заклад і майбутню професію, і як отримати престижну освіту.

Читайте, аналізуйте, вирішуйте - ми допоможемо!

 

Ніякого спаму! Увага! Ми не зможемо доставити пошту на домени .ru!


 

Сучасна освіта в Україні і за кордоном

Особливості ЗНО у 2015 році

Журнал «Сучасна освіта» №11 (2014 рік)

20 жовтня 2014 року в Міністерстві освіти і науки за участю директора Українського центру оцінювання якості освіти Ігоря Лікарчука відбулося засідання Правління Громадської ради при МОН України. У засіданні взяли участь 13 членів Правління Громадської ради при МОН.

Під час засідання директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук повідомив, що у 2015 році зовнішнє незалежне оцінювання пройде за тією ж процедурою, що й в попередні роки, за виключенням п’яти нововведень, які внесені після довгих дискусій із представниками громадськості та ретельного аналізу ЗНО 2014 року.
Як наголосив Ігор Лікарчук, Український центр оцінювання якості освіти пропонує впровадити новий підхід визначення результатів ЗНО. «У 2006 році, коли ЗНО було в останнє проведено у якості експерименту, було прийнято рішення, для того, щоб відсікти тих абітурієнтів, які мають погані знання, поставити умовний бар’єр в 124 бали. Це рішення було суб’єктивним. Це нічим не обґрунтована величина. Кожний рік 124 бали – це зовсім різні оцінки, тому що кожен рік різна кількість учасників ЗНО», - зазначив Ігор Лікарчук.

Для того, щоб зробити оцінку ЗНО об’єктивною, вирішили запровадити, до речі, як у більшості країн, де практикується незалежне оцінювання, поріг «склав ЗНО» та «не склав ЗНО». «Всі, хто не склав ЗНО – не можуть стати студентами. Усі, хто склав ЗНО – їхні результати визначаються від 100 до 200 балів і вони можуть стати студентами», -  пояснив директор УЦОЯО.

За словами Ігоря Лікарчука, цей результат буде визначатися групою викладачів ВНЗ, вчителями шкіл, методистами, представниками наукового співтовариства, які експертним методом визначать можливість відповіді на кожне завдання тесту мінімально підготовленого абітурієнта. «Всі думки експертів сумуються і шляхом нескладної математичної формули виводиться середній тестовий бал, який може набрати мінімально підготовлений абітурієнт, якщо він успішно відповість на всі завдання тесту».

Друга новація – це відмова від сертифікатів ЗНО минулих років. На думку директора Українського центру оцінювання якості освіти, не можна порівнювати між собою результати тестів різних років. «За даними ЄДЕБО у 2014 році з сертифікатами минулих років прийшло 23, 5 тисячі абітурієнтів. Вони склали конкуренцію кращим. Конкуренція у цьому випадку відбувається не на рівних умовах. Це спотворення принципу рівного доступу до вищої освіти», - наголосив Ігор Лікарчук.

У 2015 році Український центр оцінювання якості освіти також впроваджує тести дворівневої складності з двох предметів: української мови і літератури, математики. «Тест буде складатися з двох частин - базовий, який складатимуть всі абітурієнти без винятку з української мови і літератури та базовий з математики – для абітурієнтів, які вступатимуть на спеціальності, де потрібна математика», - зазначив Ігор Лікарчук.

У свою чергу, ВНЗ можуть вказати в своїх правилах прийому за деякими напрямами підготовки та спеціальностями, про необхідність результату тесту ЗНО підвищеного рівня складності. Абітурієнт при реєстрації на ЗНО вказуватиме який тест та якого рівня складності він складатиме. «Традиційно базовий тест має складатися із 60% завдань середнього рівня складності, 20% - складних і 20% - простих. У тесті підвищеної складності це співвідношення буде змінене та складатиметься з 60% складних завдань, які не будуть виходити за межі шкільної програми», - поінформував Ігор Лікарчук.

Він також зазначив, що абітурієнт, який складатиме тест двох рівнів складності отримає дві оцінки – за базовий і за поглиблений. «1 листопада, коли розпочнеться реєстрація на пробні тести, ми готові запропонувати абітурієнтам здавати дворівневі тести. На порталі УЦОЯО вже розміщено технічні описи дворівневих тестів та відеоматеріали», - підкреслив директор Українського центру оцінювання якості освіти.

Як повідомив Ігор Лікарчук, у цьому навчальному році поєднають державну підсумкову атестацію з української мови з тестом ЗНО з української мови і літератури для всіх випускників загальноосвітніх шкіл. Для цього у базовій частині тесту будуть виділені завдання, що стосуватимуться української мови, тому що ДПА буде складатися тільки з української мови. «Виконання цих завдань буде оцінюватися за шкалою від 1 до 12 балів, а результати виконання цієї частини тесту заноситимуться в атестат про загальну середню освіту».

За словами директора УЦОЯО, у 2015 році з переліку предметів, з яких проводитиметься зовнішнє незалежне оцінювання, вилучено всесвітню історію та світову літературу.

Вибрати можна буде п'ять вищих навчальних закладів і по три спеціальності в кожному. Втім, середній абітурієнт в 2014 році подавав 3,5 заяви, тобто не використовував навіть ці можливості. Думаю, знайдеться не більше пари сотень тих, хто подаватиме заяви наліво і направо.

Подаючи заяву для участі в ЗНО, абітурієнт формуватиме рейтинг тих університетів, куди він хоче подавати документи. Від максимально бажаного - до мінімально прийнятного. Коли ж вступник здасть тестування, УЦОЯО через комп'ютерні системи пропонуватиме його університетам, орієнтуючись на цей рейтинг і отримані бали.
Університети вже зараз замислюються про те, як залучити найкращих абітурієнтів. Адже багато хто орієнтується на бренд, звучну рекламу, модну професію, працевлаштуватися за якою не особливо реально. Втім, поки що яскравий показник - конкурс, і зазвичай він високий у вузах з давніми традиціями.

Прогресивний момент в новому Законі про вищу освіту - те, що саме студенти з високими балами ЗНО будуть впливати на розподіл частини держзамовлення.

Механізм розподілу держзамовлення з 2016 р. залежатиме не від конкурсу або якихось інших показників, а від середнього балу тих, хто претендує на бюджетні місця. У «КПІ» середній бал ЗНО з фізики і математики, серед вступників на технічний напрям, - 186 балів. Цього року було прийнято 600 абітурієнтів з найвищими показниками в 198-200 балів, 170 з них - «двохсотенників» (отримали максимум).

Вступникам же, які вибирають вузи, необхідно орієнтуватися на те, які перспективи кар'єрного росту з дипломами цих університетів.


За матеріалами МОН України (http://mon.gov.ua)